Friday 1 April 2011

peti ais dan mak


hari nieh dah 1 April 2011 . macam mana dengan kehidupan kite sekarang ? adakah baik dari sebelom nieh ? adakah sebelom nieh lagi baik ? nahhhh ape aku merepek nieh?tolong ketok kepala aku kuat-kuat macam mana dengan kehidupan aku sendiri ? aku baru menetap di Kuala Lumpur nieh dalam 6 bulan . rumah sewa pun baru duduk , boley dkatakan sume barang still baru lagi la . ececehh . . nak cakap yang aku nie baru nak idop berdikari tanam kari kat belakang umah aku tuu . hikhik . . g lik keje mau bejalan kaki hari-hari . aku ade ngadu pada mak aku :



  Perbualan 2 Beranak dalam loghat Kedah

syieda : mak , cek penat jalan kaki lik qeja la  dalam erti kata lain mintak mak aku anta moto kapcai kat aku la . .  
mak : qumah hang dengan LRT bukan jauh mana pun . jalan kaki ja la . nak hantaq satg sapa nak bawak p ? 
syieda : alaaa . . mak pos la . . boley la mak . masih memujuk kunonnya mak aku akan bersimpati makan capati la .  
mak :  xyah la syieda . kat sana qamai oqang jalan kaki . selamat jugak jalan kaki . boleh la hang senaman sikit . tah2 koi gemok apa . hehehehe mak aku gelak aku makin gemok . . uwaaaa makkkkk  
syieda : xda la gemok sangat mak . yala . . cek p qeja jalan kaki ja . leh senaman bagi badan kuquih sikit . ayat nak sedapkan hati 



moral kat cini . jangan meminta2 barang andai kata tidak terlalu penting . masih ade alternative lain kan ?

nieh haaa . . semalam aku g cari sebiji peti ais untuk menghilangkan rase kuciwa d hati . naahhh amik sebiji peti ais dah mendarat kat umah sewa aku . yay2 . . . aku tersangat suke sebab dah ade peti ais . leh makan ais krim salu . biar sampai gigi terjatuh sebab makan ais krim banyak sangat . biar gigi aku jadi macam gigi arnab . leh gtau mak aku , aku majuk ngan mak aku sambil bawa diri beli peti ais . padahal mak aku sikit xheran , ayah aku dah belikan die peti ais lagi besar dari aku . ishhhh bongkak nye anak Mat Saad nieh . macam nak kene tepok je dahi die . .


hari nie aku ade masuk blog Yuyu Zulaikha . aiyaaa2 . . itu baek punye blog maa . followers die dah mencecah 5k follower . aku nieh baru 1 follower , which is Niza . kami berdua same-same new blogger . hikhik . die ramai lagi dari aku nieh . Yuyu nieh orang Kedah jugak kan ? aku pun orang Kedah gak . nak tumpang glemer ngan Yuyu la nieh . agagaga sekali tengok blog aku ngan Yuyu dah nak same lak . ade pink2 . but Yuyu i like pink and cyan . kang Yuyu tembak aku ngan senapang patah die sebab aku ikot warna tema die . xberani nak ikot . xtipu .


pada kawan-kawan yang baru follow aku, or aku dah follow korang , selamat berkenalan dan selamat berblogging ^_^


p/s : aku link2 kan name yang besar-besar nieh bukan nak tumpang femes . tapi aku suke cara diorang wat blog diorang . aku nak jadikan diorang idola aku . boleh kan ? muke mengharap . . . . 


No comments: