Saturday 2 April 2011

shopping vs gaji

nape setiap kali orang sebut gaji mesti orang akan kaitkan dengan shopping ? or sebut sai shopping mesti cakap jugak sai gaji ? macam aku nieh jugak lah . nak beli barang ape-ape mesti nak tunggu awal bulan coz gaji dah masyukkk . time tuu mula la berangan-angan mat jenin aku nieh . nak beli itu ini . dah tuu beli macam-macam sampai xingat yang awak tuu ade lagi 29 hari lagi sebelom gaji laen nak masyukkk . membeli seolah-olah esok dapat lagi gaji . kiri-kanan tangan dah penuh , xcukup dengan tuu , tangan orang sebelah pun kene jugak . hahhahaa . punyelah bershopping . haduhhhhh . . . 
lau dengan mak aku kat kampung nieh , kompom kene marah . hikhikhik . okay bukan aku nak kutuk sesape . and bukan juga niat ku  nak mengaibkan sesiapa . aku cume nak bagitau korang yang aku dah dapat gaji . and nak g shopping dengan pakwe aku . bukan nak g shopping, tp dah g dah pun . hikhik
 
hari nieh aku dengan pakwe aku g Time Square shopping . ala . . kunonnye dapat gaji nak beli barang umah . hikhik . . tapi aku beli baju , seluar , kasot , belt , handbag , banyak la jugak aku beli barang . hukhuk . bukan ape , aku nieh spesis xleh tengok barang kat kedai . sume nak , sume cantek , sume comey nak yang comey aje . . bile dah habis shopping dalam kul4 beransur balik la aku dengan pakwe aku nieh . die tersangatlah gembira sebab dapat belikan aku sume nieh . hahahaha 

sesampai aku kat rumah sewa aku , tanpa membuang masa aku tutup pintu umah , dengan lahap nye teros aku try baju yang aku beli sekali dengan handbag . hahaha alangkah xsenonohnye diriku ini . mari ketawakan aku kuat-kuat ! hahaha pakwe aku cakap malam karang nak ajak aku g Danau . kunonnye nak cari lagi ape-ape yang aku nak . kat Danau tuu boleh dikatakan baju murah-murah . orang-orang suke membeli teros belah kat sane . haaaa . . don noe if kat citu bundle or x . orang cakap kite ukur baju dibadan sendiri . macam aku gaji xseberape nape nak membeli baju yang mahal-mahal dak ? korang yang tau mana-mana tempat yang ade jual baju murah-murah xda la murah sangat , bukan bundle . gtau la aku . . 
 
gambar-gambar aku belom diuploadkan lagi disebabkan kekangan masa yang amat sangat . jadi malam nieh aku nak edit beberapa part dalam blog aku nieh . ditambah dengan tenet yang tersangat lembap , terpaksalah aku menahan diri nieh dari teros naik angin , api , air , tanah  sume yek ? okay . . aku nak edit dulu gambar-gambar aku yang buruk nieh untuk korang tengok . xda la korang cakap aku nieh blogger xda muke . hikhik . 
 
okay . selamat malam . and bershopping sempena gaji dah masuk . ^_^


No comments: